کیک نت

آموزش تهیه کیک و شیرینی

۱۷ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

شیرینی شکلاتی نسکافه ای

طرز تهیه شیرینی شکلاتی نسکافه‌ای

شیرینی نسکافه‌ای یکی از پرطرفدارترین شیرینی‌هاست؛ این شیرینی خوشمزه و خوش عطر با بافت پوک که مثل شیرینی بهشتی داخل دهان آب میشه، یکی از گزینه‌های مناسب در کنار شیرینی نارگیلی و شیرینی گردویی برای پذیرایی عید و سایر مناسبت‌ها و دور همی‌هاست. معمولا شیرینی های خشک برای پذیرایی از مهمان‌ها بسیار مناسب هستن، این شیرینی کنار یک فنجان قهوه یا چای با عطر دلپذیر نسکافه، طعم به یاد ماندنی برای شما به ارمغان می‌آورد. این شیرینی برای کسانی که به عطر و طعم قهوه علاقه دارند، بسیار دلچسب است.

موادلازم برای تهیه شیرینی شکلاتی نسکافه ای:

آرد ۲۲۰ گرم
روغن جامد ۱۴۰گرم
پودر قند ۱۷۰گرم
نسکافه یا پودر قهوه فوری ۱قاشق چایی خوری
پودرکاکائو ۱/۵قاشق چایی خوری
شکلات شیری و شکلات سفید برای تزیین به میزان لازم

طرزتهیه شیرینی شکلاتی نسکافه ای:

روغن (به جای روغن نیمه جامد معمولی، از روغن صاف قنادی هم میتونین استفاده کنین) و پودر قند الک شده رو داخل ظرفی مخلوط کنید و با همزن حدود ۱۰ دقیقه هم بزنید تا کاملا روشن، پوک و سبک بشه! حتما مدت هم زدن رو رعایت کنین چون باعث پوک شدن شیرینی و بافت خوب اون میشه.

بعد از ۱۰ دقیقه هم زدن، پودر کاکائو و نسکافه الک شده رو به همراه نصف آرد الک شده اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا یکدست بشن( از پود کاکائو و نسکافه مرغوب استفاده کنین تا طعم شیرینی شما عالی بشه)

بعد باید آرد رو کم کم اضافه کنیم تا خمیر نسبتا منسجمی به دست بیاد که بتونیم با دست شکل بدیم؛ چون کیفیت آردها متفاوته، ممکنه کل آردتون مصرف بشه یا اینکه اضافه بمونه!

وقتی خمیرتون شکل گرفت، گلوله‌های کوچیکی از خمیر بردارین و داخل دستتون گرد کنین و بعد از شکل دادن شیرینی‌ها، اونها رو داخل سینی فر که پوشیده شده با کاغد روغنی بچینین.

سینی رو داخل فر ۱۷۰ درجه به مدت۵دقیقه قرار بدین؛ اصلا نیازی نیست که زیر شیرینی تیره تر بشه. همین که شیرینی کمی تغییر رنگ داد و مات تر شد و خیلی کم تغییر حجم داد و بزرگ تر شد کافیه. توی عکس بالا قبل از پخت و بعد از پخت تغییر حجم و مات شدنش مشخصه. (اگه از فر برقی برای پخت این شیرینی استفاده میکنین، دمای فر رو ۲۰ درجه پایین تر از دمای ذکر شده قرار بدین)

این شیرینی چون کاکائو داره، اگه بیشتر داخل فر بمونه ممکنه تلخ بشه. همچنین اگه بیشتر از زمان لازم داخل فر بشه خشک میشه و پوک بودنش رو از دست میده. (وقتی از فر خارج کردین اجازه بدین داخل سینی کاملا خنک بشه بعد جا به جا کنین چون وقتی گرمه اگه به شیرینی ها دست بزنین ممکنه خرد بشن.)
شکلات سفید و شکلات شیری( از شکلات تلخ به جای شیری میتونین استفاده کنین بستگی به ذائقه تون داره) رو داخل ظرفی خرد کنین و شکلات سفید رو روی حرارت غیر مستقیم بخار آب مثل کتری در حال جوش قرار بدین ( روش بن ماری). تا کاملا ذوب بشه، بعد شیرینی ها رو دونه دونه بردارین

شیرینی ها رو تا نصفه داخل شکلات فرو کنین و بعد در بیارین؛ اجازه بدین شکلات اضافه اش داخل ظرف بریزه بعد برگردونین و داخل ظرف قرار بدین تا شکلات کاملا خودش رو بگیره. به این ترتیب همه شیرینی ها رو به شکلات آغشته کنین.

وقتی کاملا خودشون رو گرفتن، شکلات شیری رو به روش بن ماری آب کنین و داخل قیف بریزین و با قیچی خیلی کوچیک سر قیف رو قیچی کنین.

از شکلات به صورت خطی و راه راه به حالت رفت و برگشتی روی شیرینی بریزین. اجازه بدین بمونه تا کاملا خشک بشه و خودش رو بگیره. بعد میتونین داخل ظرف سرو انتقال بدین

برعکس این کار رو هم میتونین انجام بدین؛ یعنی شیرینی‌ها رو تا نصفه داخل شکلات قهوه ای رنگ بزنین و بعد با سفید، خط دارش کنین. اگه فقط یک نوع شکلات داخل منزل دارین، شیرینی‌ها رو داخل شکلات بزنین و کمی که خودش رو گرفت برای تزیین روش پودر پسته، خلال پسته یا فندق خرد شده بریزین. به جای تزیین با شکلات قبل از پخت، روی شیرینی شکلات چیپسی دو رنگ نسوز قرار بدین و کمی فشار بدین تا به شیرینی بچسبه. بعد بپزین اما دقت کنین شکلات‌هاتون ضدحرارت و نسوز باشن تا شکل کارتون خراب نشه. اگه دوست نداشتین این شیرینی رو به این شکل درست کنین بعد از آماده کردن خمیر، اون رو بین کاغذ روغنی و نایلون با وردنه به ضخامت نیم الی یک سانت باز کنین و بعد با قالب دلخواه قالب بزنین.

 

 

 کیک نت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیک نت کیک نت

آیس پک خانگی

طرزتهیه آیس پک خانگی

موادلازم برای تهیه آیس پک:

موادلازم 

 

مقدارلازم
بستنی وانیلی (مزه ی دلخواهتان)

 

 400 گرم

شیر

نصف لیوان

اسمارتیز وشکلات دیگر (برای تزیین)

 به مقدار لازم

سس شکلات یا شکلات آب شده (برای دور ظرف)

 به مقدار لازم

 خامه صبحانه

2 قاشق غذاخوری

ثعلب

2 قاشق مرباخوری سرصاف

موز

2 عدد متوسط

پودر کاکائو

1 قاشق مرباخوری

پودر قهوه

2 قاشق مرباخوری

خامه فرم گرفته

به مقدار لازم

 

طرز تهیه آیس پک خانگی:

ابتدا به روش بن ماری شکلات های مورد نظرتان را آب می کنید و به دیواره های داخل ظرف سروتان بریزید. و داخل یخچال قرار بدهید.

سپس موز را با شیر در مخلوط کن بریزید تا کاملا میکس شود سپس بستنی و خامه و پودر کاکائو و پودر قهوه و ثعلب را هم اضافه کنید و مخلوط کن را روشن کنید تا کاملا میکس شود تا مخلوط تان گرم و آبکی نشده داخل ظرف های سروتان بریزید و روی آن را با خامه فرم گرفته و اسمارتیز و اگر دوست داشتید با کمی سس شکلات تزیین کنید.

همه را در ظرف دور تا دور شکلاتی بریزید و در آن نی را قرار بدهید.


نکاتی برای تهیه آیس پک :
در صورت تمایل به بستنی یا روی آن عسل بزنید. می توانید آیس پک را با هر طعمی که دوست دارید درست کنید.

می توانید از میوه های دیگری هم جایگزین موز استفاده کنید و بستنی هم از طعم آن میوه یا وانیلی میکس کنید و یا از بستنی قهوه یا نسکافه یا شکلات استفاده کنید. که در این صورت پودر قهوه و کاکائو حذف می شود.

اگر احساس کردید خیلی سفت شده کمی شیر به آن اضافه کنید ولی زیاد نزنید که بستنی شل و آبکی شود. می توان دیزاین های متفاوت و حتی با شکلات سفید درست کنید. می توان از شکلات های سسی با انواع طعم ها استفاده کنید.

کیک نت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیک نت کیک نت

کیک گیلاس

طرزتهیه کیک گیلاس

مواد لازم برای تهیه کیک گیلاس:

تخم مرغ

3عدد

شکر

2/3پیمانه

وانیل

1/4قاشق چایی خوری

روغن مایع 

1/2 پیمانه

ماست غلیظ 

1پیمانه

کره نرم شده در دمای محیط

۶۰ گرم

آرد 

2/5پیمانه

بکینگ پودر

۱ قاشق چایخوری سر پر

گیلاس 

به مقدار لازم

شکلات 

برای تزیین

طرز تهیه کیک گیلاس:

همه مواد اولیه رو یک ساعت قبل از یخچال در بیارین تا به دمای محیط برسن. گیلاس‌ها رو بشورید و اجازه بدین کاملا خشک بشن و هسته گیلاس‌ها رو در بیارید. آرد و بکینگ پودر رو با هم کاملا مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بذارید. شکر و کره نرم شده رو داخل ظرفی بریزید و حدود 7 دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کاملا سبک و روشن بشه. کره حتما باید با 7 دقیقه و حتما با دور تند همزن زده بشه وگرنه بوی کره داخل کیک مشخص میشه.  روغن مایع رو به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و حدود 1 دقیقه هم بزنید.  تخم مرغ ها رو یکی یکی به مواد اضافه کنید و هر کدوم رو یک دقیقه با همزن بزنید.همراه با تخم مرغ آخر، وانیل رو هم به مواد اضافه و مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن تخم مرغ‌ها، ماست رو به مواد اضافه کنید و 1 دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست بشن. در آخر مخلوط آرد و بکینگ پودر رو در سه مرحله و ترجیحا با الک به مواد اضافه کنید و با لیسک به آرومی مخلوط کنید تا مواد کاملا یکدست بشن.  وقتی همه آرد رو اضافه و مخلوط کردید و مواد کاملا یکدست شد، مایه کیک آمادست. دقت کنید به علت استفاده از ماست، مایه کیک کمی غلیظ تر از سایر کیک هاست که این امر باعث میشه میوه ها داخل کیک فرو نرن. کف قالب دلخواهتون کاغذ روغنی قرار بدید و دیواره های قالب رو به خوبی با روغن جدا کننده یا روغن جامد چرب کنید ( بهتره این کار رو در ابتدا و قبل از شروع کار انجام بدید و قالب آماده رو کنار بذارید). برای این کیک میتونید از قالب گرد 25 سانتی یا قالب مستطیل 20 در 30 استفاده کنید.  مایه کیک رو داخل قالب بریزید و به کمک لیسک مواد رو پهن کنید و روی اون رو صاف کنید. ( مایه کیک روان نیست و غلظت دارد.) گیلاس ها رو روی کیک بچینید. ( شکل چیدن و تعداد گیلاس ها دلخواهه و بسته به سلیقه شما داره؛ میتونید گیلاس ها رو از وسط نصف کنید و به صورت خرد شده داخل کیک استفاده کنید). قالب رو داخل فر 180 درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده، به مدت یک ساعت قرار بدین تا زمانی که با خلال دندان تست کنید و خلال دندان تمیز از داخل کیک در بیاد؛ بعد میتونید کیک رو از فر خارج کنید.
نکته: وقتی کیک پخت، از فر خارج کنید و اجازه بدین خنک بشه و از حرارت بیفته. بعد از قالب خارج کنید و کاغذ روغنی رو از کف کیک جدا کنید و کیک رو به ظرف سرو انتقال بدین.

کیک نت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیک نت کیک نت

کیک میوه ای

طرزتهیه کیک میوه ای 

مواد لازم برای تهیهکیک میوه ای :

 کره آب شده   250 گرم
 شکره قهوه ای 250گرم یا4/1و1 پیمانه

رنده شده پوست لیمو

2 قاشق چایخوری

 مخلوطی از میوه های خشک  500 گرم یا4/3و2 پیمانه(کشمش سیاه،کشمش سبز،زردآلووغیره)
آب پرنغال  80 میلی لیتریا3/1 پیمانه
آب لیمو  60 میلی لیتریا4/1 پیمانه
 تخم مرغ 4عدد
 آرد  300 گرم یا2 پیمانه
 بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
 مخوط ادویه  1 قاشق چایخوری(دارچین،جوزهندی،هل،زنجبیل) 

طرز تهیه کیک میوه ای:

ابتدا همه مواد را در کاسه بزرگی بریزید و خوب مخلوط نمایید، سپس قالب را چرب نموده و با 3 تا 4 لایه کاغذ روغنی بپوشانید و مواد را داخل آن بریزید.

قالب را برای دو ساعت در فری که با دمای 150 درجه سانتی گراد گرم شده قرار دهید تا کیک بپزد.

بعد از این که کیک پخت آن را از فر بیرون آورده و اجازه دهید کمی خنک شود، سپس روی آن را پوشانده و در یخچال بگذارید تا سرد شود.

کیک را بعد از سرد شدن برش زده و سرو نمایید.

نکته:
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20 دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2ساعت میباشد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6نفر مناسب میباشد

کیک نت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیک نت کیک نت

کونفه دسر ترکی با پنیر

طرزتهیه کونفه دسر ترکی با پنیر

کونفه یا کِنافه، نوعی شیرینی دسر است که گرچه ریشه عربی دارد و در ابتدا در سراسر خاورمیانه رواج داشت اما امروزه بیشتر به‌عنوان شیرینی ترکی و یونانی شناخته می‌شود و در ترکیه، جمهوری آذربایجان، جمهوری خودمختار نخجوان، یونان و قبرس طبخ می‌شود. اگر به‌ هر یک از این کشورها سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم حتماً این دسر لذیذ را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه کونفه دسر ترکی با پنیر :

رشته کاداییف  500گرم
 کره  200گرم
پنیر لبنه یا پنیر بز یا ترکیبی از هر دو  500گرم
 شکر  300گرم
 آب  300میلی لیتر
 آب‌لیموی صاف‌شده و پوست لیموی رنده‌شده  به مقدار لازم
 دارچین  درصورت تمایل
 عرق بهارنارنج یا گلاب   (این مواد می‌توانند همراه یا به‌جای دارچین استفاده شود)
 پودر پسته  70 گرم

طرز تهیه کونفه دسر ترکی با پنیر :

فر را بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید.

رشته کاداییف را در بشقاب بزرگی بریزید و با کره آب‌شده مخلوط کنید به‌گونه‌ای تمام رشته‌ها به کره آغشته شوند.

کف یک قالب کیک با قطر ۱۵ سانتیمتر را به‌دقت به کره آب‌شده آغشته کنید.

نیمی از رشته کاداییف را بردارید و درون قالب بریزید. اگر خیلی سفت شد به آن کره اضافه کنید.

پنیر را با همزن آن‌قدر به‌هم بزنید تا به‌حالت کرم در بیاید. سپس یک لایه از آن را روی رشته‌های کاداییف بریزید و رویش را با نصف دیگر رشته‌ها که کنار گذاشته بودید بپوشانید. برای پخت بهتر لایه آخر را به کره آب‌شده آغشته کنید.

آن را داخل فر بگذارید تا به‌مدت ۳۵ دقیقه بپزد.

در فرصت به‌دست‌آمده شیره را آماده کنید. شکر را در آب و آب‌لیمو و پوست لیموی پودرشده آرام روی شعله کم به‌هم بزنید تا قوام بیاید.

شیره براساس ذائقه شما می‌تواند طعم‌های مختلف داشته باشد. می‌توانید آب سیب، آب هلو یا دارچین، عرق بهار نارنج یا گلاب به‌جای آب‌لیمو اضافه کنید.

شیرینی را از فر خارج کنید و رویش شیره بریزید.

برای تزئین، از یک قاشق بزرگ سرشیر یا پنیر ماسکارپونه یا خامه زده‌شده و پودر پسته استفاده کنید

کیک نت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیک نت کیک نت

دسر پاناکوتا ایتالیایی

طرزتهیه دسر پاناکوتا ایتالیایی

 

مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتا:

خامه 1لیوان 
شیر نصف لیوان  

پودر ژلاتین

1قاشق غذت خوری

شکر

ربع لیوان

وانیل

1قاشق چایی خوری

طرز تهیه دسر پاناکوتای ایتالیایی:

برای درست کردن پاناکوتا ابتدا شیر سرد را در ظرفی ریخته و پودر ژلاتین را روی آن بریزید و بگذارید بماند و حالا تابه ای را روی حرارت کم گذاشته و شکر و خامه را داخل آن تفت دهید تا گرم شود ، قبل از جوشیده شدن خامه ، وانیل را اضافه کرده آن را از روی شعله بردارید.

شیرو ژلاتین را خوب هم بزنید و از صافی عبور دهید تا تکه های ژلاتین داخل آن باقی نماند و حالا مخلوط شیر و ژلاتین را با مخلوط خامه ترکیب کرده و در قالب های مورد نظرتان بریزید.

دسر را به مدت 5 تا 6 ساعت در یخچال بگذارید تا خوب ببندد و روی دسر را میتوانید با توت فرنگی یا گیلاس و  تمشک تزیین کنید.

نکات مهم:

پاناکوتا جزو دسرهای مدرن میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 3 ساعت و پاناکوتا را می توانید در وعده میان وعده - پیشکنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد

کیک نت .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیک نت کیک نت

مانگو بری

طرزتهیه مانگو بری

یک نوشیدنی خیلی شیک کافی شاپی که بسیار بسیار خوشمزه هم هست و البته گران قیمت ؛ که شما میتونید توی منزل به قیمت مناسب تری درست کنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای تهه مانگو بری:

شاتوت یخ زده 200گرم
یخ خرد شده  200گرم

سیروپ آلبالو

2/3پیمانه

آب سرد

یک سوم الی یک دوم پیمانه

انبه خردشده و یخ زده 150 گرم

آب انبه 

۱۵۰ میلی لیتر یا 1 پیمانه
لیمو

برای تزیین

طرزتهیه مانگو بری:

شاتوت یخ زده و یخ خورد شده و سیروپ آلبالو رو داخل میکسر یا غذاساز (تیغه غذاساز رو قرار بدین) و کاملا باهم مخلوط کنید تا همه مواد حالت پودری پیدا کنه .مواد رو داخل ظرفی دیگه خالی کنید و میکسر یا مخلوط کن یا غذاسازتون رو بشورید و تمیز کنید برای فاز بعدی

انبه یخ زده و نکتار انبه(آب انبه) و یخ های خورد شده رو هم داخل میکسر بریزید و کاملا مخلوط کنید تا موادی که یخ زدن حالت پودری پیدا کنن

حالا مواد تون رو سرو کنید .اول مخلوط شاتوت رو که در مرحله اول تهیه کردین بریزید ته لیوان ، بعد به آرومی مخلوط انبه رو بریزد روی اون

دقت کنید وقتی خواستین مخلوط انبه رو بریزید روی مواد قبلی ، از کنار لیوان و روی دیواره لیوان و به آهستگی این کار رو انجام بدین ،تااینکه مخلوط انبه که نارنجی رنگ هست قشنگ روی مواد قبلی قرار بگیره .

اگر همینجوری و یهو خالی کنید روی مواد قبلی قشنگ میره ته و دیگه شکل زیبایی نداره قطعا توی طعمش هیچ تفاوتی نداره ولی تو زیبایی کار چرا .

کیک نت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیک نت کیک نت

دسر پان اسپانیا

طرز تهیه دسر پان اسپانیا

دسر در دو دسته دسر ایرانی و دسر خارجی تقسیم بندی می شوند. یکی از این انواع دسر که در رده دسرهای خارجی قرار می گیرد، دسر پان اسپانیا است که یه حالت دسر پان اسپانیا دو رنگ هم تهیه می شود.

مواد لازم برای تهه دسر پان اسپانیا:

مواد مورد نیاز میزان لازم
گردوی خرد شده ۱/۲ پیمانه
آرد ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱ لیوان
شیر ۱ لیوان
نشاسته ۲ قاشق غذا خوری
وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری
کره ۵۰ گرم
بیسکویت  ۱-۲ بسته
کاکائو ۳ قاشق غذا خوری
خامه ۱۵۰ گرم
طرز تهیه دسر پان اسپانیا:

در ابتدا تخم مرغ و شکر را در یک ظرف مناسب با همزن برقی با هم مخلوط کنید. سپس شیر را در یک قابلمه بریزید و نشاسته را در مقداری از شیر سرد حل کنید و بعد این محلول را به شیر داخل قابلمه که در حال گرم شدن است، اضافه کنید.

در مرحله بعد، آرد را الک کنید و بعد آن را به شیر داخل قابلمه اضافه کنید. مخلوط تخم مرغ و شکر را هم به این شیر بیفزایید.

حالا به این مرحله می رسیم که مواد مخلوط شده با هم  را در حال هم زدن روی حرارت ملایم بگذارید تا به غلظت لازم برسد.

در پایان کار، کره و وانیل را هم  به مواد بالا اضافه کنید

نکته مهم : خامه را در پایان کار بعد از خاموش کردن حرارت به مواد آماده شده دسر پان اسپانیا، اضافه کنید.

این دسر را می توان با اضافه کردن کاکائو قهوه ای هم تهیه کرد. به این صورت که مواد را قبل از گذاشتن روی حرارت در دو ظرف جداگانه نصف می کنیم. به یکی از ظرف ها کاکائو اضافه می کنیم و ظرف دیگر را به صورت سفید باقی می گذاریم .

در ادامه برای این که دسر پان اسپانیا دو رنگ را تهیه کنید، باید ته ظرف یک ردیف بیسکویت پتی بور بریزید و بعد مایه قهوه ای یا سفید رنگ را می ریزیم سپس دوباره یک ردیف دیگر بیسکویت بچینید، در ادامه  گردو بپاشید و روی بیسکویت و گردو، کرم به رنگ دیگر را اضافه کنید و در نهایت روی دسر آماده شده را تزئین کنید

کیک نت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیک نت کیک نت

بستنی وانیلی خانگی خوش طعم

طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی خوش طعم

 انواع مختلفی از بستنی با طعم های متنوع وجود دارد که بستنی وانیلی یکی از آن ها است. وانیل موجود در این بستنی طعم و عطر خاصی به آن می بخشد.

موادلازم برای تهیه بستنی وانیلی خونگی

 شیر   2لیوان
شکر  ۱/۲لیوان
وانیل 1/2 قاشق چای خوری
 ثعلب 1/2 قاشق چای خوری
هل  1/2 قاشق چای خوری
گلاب  به مقدار لازم


طرز تهیه بستنی وانیلی:

یک ظرف استیلی برداشته و شیر را داخل آن می ریزیم روی شعله می گذاریم. شکر، هل، وانیل و ثعلب را در ظرف دیگری ریخته و با هم ترکیب می کنیم. مخلوط شکر، وانیل، هل و ثعلب را وقتی شیر گرم شد به آن اضافه می کنیم. در ادامه  گلاب را اضافه کرده و جهت خوب مخلوط شدن مواد، عمل هم زدن را انجام می دهیم. ظرف را از روی شعله برداشته و کنار می گذاریم تا سرد شود و سپس در فریزر قرار می دهیم.  بعد از یک ساعت ظرف را خارج کرده و بستنی را هم میزنیم و دوباره در فریزر می گذاریم. مرحله قبل چند بار با فاصله یک ساعت در میان انجام میدهیم.  بعد از اتمام تکرار، ظرف را چند ساعت در فریزر می گذاریم تا خوب سفت شود. بستنی را از فریزر خارج کرده و سرو می کنیم.

نکته:هم زدن بستنی و تکرار آن باعث یکدست و یکنواخت شدن بافت بستنی شده و از یخ زدن آن جلوگیری می کند.

کیک نت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیک نت کیک نت

شربت لیمویی همراه باقطعات میوه

طرز تهیه شربت لیمویی همراه با قطعات میوه

یکی از بهترین نوشیدنی های مخصوص تابستان، یعنی شربت لیموئی همراه با قطعات میوه  این نوشیدنی خنک همراه با میکس میوه های تابستانی و رنگارنگ است.

موادلازم برای تهیه شربت لیمویی همراه با قطعات میوه:

 شکر  1/2فنجان
آب لیمو  1/2فنجان
آب انگور  4فنجان
 آب گار دار 1لیتر
پرتغال خرد شده   به مقدار لازم
توت فرنگی خرد شده  به مقدار لازم
هلو خرد شده به مقدار لازم
 یخ  به مقدار دلخواه

طرز تهیه شربت لیمویی همراه با قطعات میوه:

یک پارچ  انتخاب کنید، تا زیبایی این نوشیدنی مخصوص تابستان را به رخ همگان بکشید. حالا باید شکر و آب لیموی تازه را باهم ترکیب کرده تا شکر به خوبی در این مخلوط حل شود. وقت اضافه کردن آب انگور و سپس آب گاز دار است. قطعات میوه‌‌ها را هم، با سلیقه و یکنواخت خرد کنید و درون پارچ بریزید. تبریک می‌گوئیم، نوشیدنی برای پذیرایی از مهمان، آماده سرو است.

‌ کیک نت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیک نت کیک نت